Back to Question Center
0

Bagaimana Untuk Berhenti Berlangganan Daripada E-mel yang Tidak Diminta - Nasihat Berguna Dari Semalt

1 answers:

Terdapat perbezaan antara e-mel yang seseorang mesti berhenti melanggan kerana mereka tidak lagi berkhidmat dengan apa-apa tujuan dan mereka tidak boleh berhenti berlangganan. Dalam artikel ini, Michael Brown, Pengurus Kejayaan Pelanggan Semalt , membincangkan perbezaan antara dua kategori yang mendasarkan argumen dari satu senario yang berlaku kepada salah satu pengguna dalam talian.

Pelanggan mendakwa telah menerima beberapa e-mel yang tidak diingini mengenai pil diet dan bekalan haiwan kesayangan - peru vacations machu picchu. Ia cukup membosankan dan menjengkelkan untuk memadam lebih dari 100 e-mel setiap kali mereka menyemak e-mel mereka. Menyusun melalui e-mel dan memilih satu demi satu untuk memadam adalah sukar kerana mereka tidak tahu betapa selamatnya untuk membuka apa-apa.

Pengguna dalam talian mungkin mendapati ini mengelirukan, tetapi walaupun begitu, seseorang harus membezakan antara yang memerlukan e-mel yang tidak perlu langganan dan yang tidak. Membuat kesilapan berhenti melanggan dari e-mel penting boleh menyebabkan keputusan yang buruk bagi individu tersebut. Berikut adalah penjelasan mengapa, dan peraturan yang dikenakan.

Jangan berhenti melanggan Spam

Nama yang paling sesuai untuk sebahagian besar e-mel yang tidak diingini adalah spam. E-mel spam tidak mempunyai alamat e-mel khusus yang mereka targetkan. Sebaliknya, penggodam menghantarnya ke alamat rawak yang bermaksud bahawa tiada langganan jelas.

Oleh kerana tidak ada langganan yang mengingat mendaftar, seseorang tidak perlu risau tentang berhenti berlangganan dari apa-apa. Jika seseorang cuba mengklik pada butang berhenti berlangganan, ada kemungkinan besar ia akan memburukkan lagi Situasi ini teruja mengapa ada butang berhenti berlangganan sedangkan tiada langganan dibuat? Jawapannya mudah, peretas sangat menipu.

Sebagaimana yang dinyatakan sebelum ini, e-mel spam berakhir dalam alamat e-mel rawak. Oleh itu, ketika penerima mengklik pada butang yang tidak berlangganan, penggodam menerima pemberitahuan yang menunjukkan bahawa e-mel rawak sememangnya aktif. Segera mereka mengetahui bahawa e-mel itu hidup, mereka akan meningkatkan usaha mereka untuk menghantar lebih banyak spam. Sebaik sahaja pengguna mengklik pada butang berhenti berlangganan, mereka akhirnya menerima lebih banyak spam berbanding sebelum ini, itulah sebabnya mereka harus mengelakkannya sama sekali.

Sebagai alternatif, terdapat pilihan untuk membenderakan e-mel sebagai spam yang mana orang harus lakukan dengan e-mel tersebut. Walau bagaimanapun

Berhenti Berlangganan dari Hal-Hal yang Semula Diketahui Untuk

Apabila seseorang sudah bersedia untuk berhenti menerima e-mel daripada sistem mel undang-undang, pakar mengatakan bahawa ia adalah selamat untuk menggunakan pautan yang disediakan untuk menyahlanggan. Orang tidak boleh membiarkannya sebagai spam kerana ia boleh menyebabkan orang lain melangganinya untuk berhenti menerima amaran tersebut.

Peraturan untuk Ikut

Peraturan-peraturan untuk menentukan e-mel mana yang seharusnya atau tidak boleh berhenti berlangganan adalah sangat mudah.

  • Jika seseorang melanggan sesuatu seperti surat berita, maka pilih ya untuk menerima lebih banyak maklumat. Sekiranya terdapat hubungan perniagaan pada masa lalu, maka kemungkinan besar ia adalah mel yang sah dan mengklik pautan yang tidak berlangganan akan menyebabkan tidak berbahaya.
  • Jika seseorang itu tidak mengetahui dengan penghantar atau apa sahaja yang mereka promosikan, klik pada pautan mungkin membawa lebih banyak masalah.
.
November 28, 2017